onsdag 9 februari 2011

Snorsångare

Jag sitter och funderar över det här med smörsångare. Oromantisk och pragmatisk som jag är tänker jag hellre, och roas av, snorsångare. Så otroligt mycket roligare.

När du är riktigt, riktigt snorig inte bara sänks din röst en halv oktav, utan du får också en intressant klang både på stämbanden och i bihålan. Jag blir lite som Phoebe i Vänner när hon tycker att hon sjunger bäst när hon är förkyld. Min heshet får mig att gå lägre, sjunga snyggare falsett och få en härlig knarr där emellan.

Undrar hur lukrativt det skulle vara att kränga skivor med snorsång. Om man sätter en älg på omslaget kanske den skulle sälja riktigt bra på Jokkmokks marknad till exempel. Låtar som skulle återfinnas på listan:
Only snor
A whiter shade of snor
What a wonderful snor
...

Inga kommentarer: