onsdag 2 februari 2011

Madame Öh!

Ännu en dag av franska och engelska i en salig blandning. Våra svenska elever sköter sig exemplariskt och jag njuter av att få se hur väl de tar hand om sina gäster. Skratten haglar och vi är lyckliga mitt i tröttheten.

Kulturkrockarna haglar lika tätt som skratten. Min franska kollega, som för övrigt bara är 28, kallas "madame" av sina elever. Mina svenska elever ropar "öh, hörrö" efter mig i korridoren.

Jag älskar verkligen mitt jobb. Jag tycker att det är så roligt att bli fastropad för att de vill tala om hur jobbigt och svårt matte E-provet var, men att de gjort sitt absolut bästa. Det är så roligt när de berättar om hur de har gjort bort sig, att de har lite feber och att de vill ha hjälp med att formulera ansökningsbrev. Tänk så mycket som händer i de här unga människorna på tre ynka år.

Nu är det dags, sannerligen är det mer än dags, att ta en tidig kväll. Bonne nuit et dormez bien.

Inga kommentarer: