måndag 21 februari 2011

Skriva av sig

I dag har jag skrivit av mig. Det blev två A4 och nu känns det så skönt. Nu ligger känslorna där i form av sammansatta bokstäver och de kan blänga på varandra bäst de vill. Det är så skönt att lyfta ut en del saker ur huvudet och på så sätt bli fri dem. Det påminner mig om minnessållen som beskrivs i Harry Potter-böckerna. Trollkarlarna drar ut vissa minnen ur huvudet och sätter dem i ett minnessåll; en glasburk där minnet kan sväva omkring, men ändå är det tillgängligt för trollkarlen att sätta sig ned och titta på minnet utifrån.

När jag nu har min text framför mig kan jag titta på den utifrån. Den är mest avsedd för mig. Jag kommer inte att skicka iväg den till den person som borde få se den, men jag kommer att skicka i väg den till en person som ska få vara mina andra ögon. Bara för att få lite mer perspektiv.

Good evening. And in case I don't see you: good night, good morning and good afternoon.

1 kommentar:

Bionyttse sa...

Den sista filmen kommer nog bli riktigt bra, it's the end of an era!

Titta på den nya trailern i full HD på http://www.bionytt.se/2011/06/harry-potter-och-dodsrelikerna-del-2-3d/

Tack för att du är så uppdaterad!