fredag 11 februari 2011

Jag förstår inte...

...att det görs så många filmer som handlar om sport och en hund. En hund som ska spela baseball, basket, pingis... Obegripligt. Ännu mer obegripligt är att det har visats inte mindre än två sådana filmer idag. När jag är sjuk. Det är mycket, mycket synd om mig. Fortfarande.

...att min man såg en hel romantisk komedi med mig denna kväll. The ugly truth levererade fult språk, mycket buskis, dråpliga situationer innehållande en vibrerande trosa, en snedkäftad skotte och en rådjursögd blondin. Sade jag att han såg hela filmen? Jag ljög. Han gick iväg när det var kvar cirka två minuter. Vilken typ av människa gör så? Man måste se hela filmen. Annars är man... en man.

...att febern inte ger sig. Tempen ligger för närvarande cementerad på 38,2 oavsett om vi talar morgon- eller kvällstemp. Ska det vara så? Sa jag att det är mycket, mycket synd om mig? Vi är bortbjudna på en middag som vi sett fram emot och jag vet inte hur värdinnan ställer sig till att ta emot en snorig och vattenögd gäst (och då menar jag inte maken).

...varför det inte finns choklad i det här huset. Allt skulle kännas betydligt bättre med lite choklad, eftersom det är lite synd om mig.

5 kommentarer:

Zun sa...

Jag kan buda över en chokladkaka eller två..... Vad gäller makens sorti precis under den spännande(?) upplösningen har jag dock inget bra botemedel. Det man inte förstår får man lämna, sa min kloke morfar och det stämmer nog.

Krya på dig finaste!

/U.

M sa...

Hej! Du kan adressen. Buda över allt du har över = )

Jo, det man inte förstår får man sannerligen lämna.

Tack för de värmande orden. Jag blir lite friskare av omtanken!
/M

Anonym sa...

Värdinnan tar mycket gärna emot en sådan gäst om gästen själv orkar komma! Här har vi inte minsta lilla bacillskräck så du får känna efter om du orkar och gör du det, om så endast för en liten stund, så kom!
/C

Soffan sa...

Stackars, stackars dig. Hade jag läst detta innan jag åkte till simhallen i din del av stan hade jag ta mig tusan tagit en omväg och levererat choklad till din dörr. Hoppas att själva tanken kan göra dig på lite bättre humör...

M sa...

Äntligen verkar det gå in hos folk exakt hur synd det faktiskt är om mig!

Den fiktiva chokladen hjälpte och jag och mitt midjemått tackar dig, Soffan.

Trevlig helg!