måndag 15 februari 2010

Men så sjukt

När barnen blivit nagerschtneer återställda så drämmer pappan till med en lunginflammation. Jag har himlat med ögonen åt honom och väst orden "GääL dä haaL" genom mungipan, men han har hostat och skrällt som en rostig Opel. Därför smög han i lönndom iväg till Vårdcentralen idag för att kolla upp vadan denna orkeslöshet. Svart på vitt - sjuk. Jaja, okej då.

Två veckor kvar till lov. Inte för att jag har nedräkning. Jag har en kandidat från universitetet med mig och tycker plötsligt att det är kaotiskt på jobbet. När jag har ett par extra ögon med mig in i lektionssalen märker jag hur mycket jag springer, fixar, trollar, svarar, berättar, gör undantag, hittar på och kopierar. Stackarn. Tänk om han tycker att hans framtida yrke är fruktansvärt. Just nu tvår jag mina händer och skyller på adepterna i så fall.

1 kommentar:

Victoria sa...

MEN vad elak du varit... tänk på hur det är när en kille är riktigt förkyld :-D