lördag 20 februari 2010

Mjölksyra i kinderna

Det var länge sedan jag skrattade så att jag fick mjölksyra i kinder och mage. Med after-work och bokklubb-som-inte-har-träffats-på-nästan-ett-år är nu skrattmusklerna härligt ömma.

Det är snorkallt ute och barnen har mycket spring i benen. O, så tråkigt. Därför funderar jag på trolldegsbak, havregrynsskottande i plåtar och ett eftermiddagsbad - då har vi nog trollat bort lite tid.

Vi är oväntat, men trevligt nog, bortbjudna till nya bekantskaper ikväll, vilket blir något att se fram emot. En katarrmage tillhörande undertecknad gör dock att oro för konsekvenser föreligger. Med tanke på viss ordföljd och meningsbyggnad jag nu använt mig av bör det inte bli mer spelande av Lego Starwars eftersom jag nu uppenbarligen har assimilerat mig med Yodas sätt att tala. Helg god er önskar jag.

1 kommentar:

Victoria sa...

Katarrmage?
Du behöver protonpumpshämmare!