onsdag 17 februari 2010

Sjukhuset

Nej, vi har inte åkt in till någon sal på lasarettet, utan det är byggnaden jag bor i som är sjukhärjat. Maken knaprar på sin antibiotika och femåringen har varit feberfri, men när tvååringen hämtades från en halvdag på dagis var det hans tur med feber. Dessutom går det inte bra för honom att, ja vi är fortfarande där, bajsa.

För att höja den kulturella statusen på inläggen blir det därför serverat lite Fröding med passande bajsbrun textfärg:

Jag skiter i ära, rykte och namn
Jag skiter såväl i pengar
Jag skiter i kvinnornas
svällande barm
Jag skiter i deras sängar
Jag skiter i Boren, Roxen och Glan
Jag skiter i påsar och slänger på stan
Av rotmos skiter jag även
Och när jag har skitit
torkar jag mig i näven
Jag skiter i varmt
Jag skiter i kallt
Jag skiter i peppar
Jag skiter i salt
Jag tror ta mig fan
att jag skiter i allt.


Inga kommentarer: