lördag 13 februari 2010

Mera skitsnack

Veckans tema har för den uppmärksamme varit bajs. Nu har jag tänkt så mycket på bajs att det känns som om jag har bajs i huvudet.

Vi fick en fin bäddmadrass för ca två veckor sedan. Några dagar senare var den nerbajsad. Jag är föga förvånad. När jag har renbäddat sängarna kan jag ge mig den på att lillemans blöja kommer att läcka samma kväll, trots att detta inte hänt på länge (faktiskt inte sedan sist jag bytte sängkläder).

Det är som att köpa ny bil när den fått första repan. Inte för att jag någonsin ägt en splitter ny bil, men jag kan tänka mig det. Jag är lite telepatisk/empatisk på det sättet.

Idag har lillen inte bajsat och då känns det bra. En stund. Sedan känns det inte bra. Nu vill jag inget hellre än att han ska bajsa.

Strunt är strunt och snus är snus om ock i gyllne dosor. Men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor. Bajs är bajs och just nu skulle det vara ganska najs.

Inga kommentarer: