torsdag 25 februari 2010

Nitjaht!

Jag tar av mig kulturkoftan och drar på mig hockeytrikåerna (hmm) istället. Jag är besviken över hockeyn och tänker lämna eländet så snart jag gjort denna summering: om man gör två snabba reduceringsmål med 37 sekunder mellan vardera, sedan får två till mål i baken och svarar med att göra mål 38 sekunder senare - då borde man kunna föra matchen till att börja med. Då har man undervärderat motståndarna och gör mål - av ren vilja - när man märker att man inte håller. Ooo så dåligt.

Annars är jag så otroligt glad för Anders Södergrens skull. Han förtjänade ett OS-guld och nu har han det.

Curling ikväll, semifinal mot Kina. I spelet mot Japan var jag tvungen att skratta gott. Kommentatorerna funderade mycket över vad japanskorna ropade till varandra: Nitjaht! Nitjaht! Till slut kom Katarina Hulting på det: Nice shot!

1 kommentar:

Victoria sa...

Nitjaht... hahaha! Det kan bli en ny klassiker!

F.ö måste jag ju, eftersom jag är som jag är, påpeka nåt som egentligen är en skitsak... men jag kan inte låta bli: hon (Katarina alltså) heter HultLING. Det är å andra sidan det enda jag vet om sport...

Du missade förresten intressanta diskussioner om krukväxter och husdjur ikväll...