söndag 28 februari 2010

Barnasång och vuxenapplåd

Jag har hunnit glömma av att jag ju gått på lov. Känslan kom över mig i morse när lilleman vaknade alldeles för tidigt vid 05.20. Då slog det mig att det är en vecka kvar innan energin ska fokuseras på att genomföra ännu en arbetsvecka innan helg och vila.

Denna helg har dock inte bjudit på så mycket vila, utan det har varit fullt upp. Idag har barnkören sjungit och jag har ackompanjerat dem på pianot. De var otroligt söta och oerhört sångsugna. Då svänger det rejält och alla vuxna sitter tårögda och klappar hårt i händerna efteråt.

Nu ska femåringen på kalas och jag har hunnit med en promenad. Jag älskar när det är kallt på ett överkomligt vis ute och nu hettar kinderna lite efter de sylvassa snöflingornas peeling.

Tjing tjong, barnasång.

Inga kommentarer: