fredag 26 februari 2010

Vilken...dag!

Jag vet inte om jag ska skriva "vilken dag" eller "vilken fin dag", men jag antar att båda uttrycken uttrycker det jag vill uttrycka.

En hektisk sista dag innan efterlängtad ledighet med konferens, oväntat karlstark lunch, mera konferens, en annan konferens innan en tidigare konferens avslutades och jag kunde knalla hem. Sedan blev det hårfix och lite ögonskugga innan jag slog mig ner vid tjejfestbord för en fantastisk kväll hos sköna bönan. Ååå, vad jag är tacksam för starka, fina, pratglada kvinnor som med styrka, humor och vassa tungor kan dissekera folk och fä. Katharsis!

Väl hemma väntade annat efterlängtat: ett bokpaket från Piratförlaget med ännu ej utgivna böcker. Jag blev förra veckan kontaktad av en talesperson från Piratförlaget som undrade om jag var intresserad av någon av deras utgivningar. Jag tog för givet att den trevliga kvinnan kontaktat fel person och skrev vänligt tillbaka att jag visst var intresserad men att hon nog skrivit in fel adress för mailutskicket. Hon skickade tillbaka en smiley och talade om att hon nog ändå kommit rätt. Nu ligger tre sköna böcker och väntar på min uppmärksamhet och framöver väntar ett bokpaket med barnböcker. Omslagen skriker att de ännu inte är korrekturlästa, men vad bryr jag mig om det? Det är fina böcker som erbjuder spännande läsning av spännande författare och jag har ett lov med, som det känns just nu, oceaner av tid att fylla med bland annat bladvändning.

Inga kommentarer: