tisdag 22 september 2009

PIM

Jag har lämnat in min andra PIM-uppgift i den datautbildning som alla kommunanställda ska gå. Den första uppgiften var följande: En lobotomerad röst läser upp uppdragen.
"Sandra har bestämt sig för att skriva en text. Hjälp Sandra att öppna ett nytt dokument."
Jag klickade på Word-ikonen och berömmet lät inte vänta på sig:
"Jaaa! Sandra väljer mycket riktigt att skriva sin text i Word, eftersom det är ett utmärkt program för att skapa en text. Sandra skriver och skriver och vill sedan spara. Hjälp Sandra att spara dokumentet."

Jag växte väl kanske inte med uppgiften... Sedan var det dags för andra uppgiften. En presentation i lämplig program. Jag valde Power Point och har bland annat beskurit ett får så det blev utan fötter, klätt ut mig själv i bönesjal á la tallit, doppat en äppelbit i saltvatten och fotoshoppat ett sederfat. Som körsbäret på topp visslade jag in Hava nagila som inledning och avslutning.

SEDAN förstod jag att jag skulle vara tvungen att visa upp hela eländet för mina kurskamrater, men då var det för sent för jag hade redan skickat iväg det. Nu tänker jag att Sandra kanske kunde hjälpa mig tillbaka lite?

4 kommentarer:

hos oss på lilla backen sa...

Känns skönt att ha gjort bort det där...hoppas bara att kommunen inte kommer på något nytt när man kommer tillbaka som anställd, skulle vara rätt typiskt dom...
Hoppas ni har det bra
/Linda

M sa...

Hoppas att du själv har det bra! Hur går det för dig? Pluggar du nu, eller har jag hört i syne? Önskar dig allt gott i alla fall!

Anonym sa...

Nej du har inte hört i syne ;) Kom in på lärarlinjen så nu är det plugg för hela slanten...
Annars rullar det mesta på, har nog äntligen landat efter allt som hänt...
Känns kul med skolan, lära känna nya människor och lära sig nya saker, men nog är det enkelt att jobba...
kram på er/Linda

MalinKa sa...

Jag lyckades mygla bort PIM kursen denna termin....och nästa är jag ju ledig.......och terminen därpå tänker jag mygla igen....för sedan lär de hitta på något nytt som vi "måste" göra istället för PIM. =D
I'm so clever!!