söndag 20 september 2009

Söndag i sängen

Vi har avnjutit det vackra vädret med att röja på gården med arbetsamma barn och ätit lunch på stora bron. När lilleman sedan sov sin middag låg jag i sängen och avslutade Bengt Ohlssons Syster. Om någon har läst den får ni gärna ge er syn på vad som egentligen hände. Det är inte min bästa boklogg, men vad gör det om hundra år.

Röstningen i kyrkovalet var en ambivalent historia, men nu är jag rätt nöjd. Lilleman gör som vi gör, så när vi klistrat igen våra kuvert stod han sedan och slickade lite pliktskyldigt på ett han också.

Nu avslutar vi dagen med Clintans Grand Torino. Kom ihåg: det är för billigt att hyra film för att se dem olagligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrev en kommentar för länge sen men vet inte om du sett den? Here goes:

"Jag pratade med min stora lilla tjej idag och vi undrar om ni vill komma och leka med oss nån dag. Har du inte höstlov snart?

Min minsta lilla tjej har glatt halva släkten (gissa vilken halva) genom att låta sitt åttonde ord (mamma, pappa, hej, tack, där, nej, vovve) bli "äjje" = älgen. // Frida

FÖRRESTEN är det Me&I-kväll hos mig tis 22/9 kl 18 om du är fika- & surrsugen (klädvisningen är bara en ursäkt). Kom gärna!"

Slut citat. ;)

M sa...

Hallåj! Jag har sett din kommentar och osmickrande nog glömde jag bort att skriva svar... Shame on me. Me&I har verkligen bara blivit kafferep för min del de senaste gångerna men jag står över den här gången. Kvällarna har varit helt vikta åt så mycket nu att jag bara vill vara med barnen ett tag framöver. Däremot ser jag fram emot att träffas under höstlovet. Jag jobbar tre dagar, men torsdag och fredag är lediga så vi kanske kan boka in någonting då?

Vickan sa...

Ser av kommentarerna att det inte är läge för fler inbjudningar. Men Om du ändrar dig så har jag Partylitevisning hos mig på tisdag, 19:00. Barn får medtagas.

För övriga bokgruppsdaltagare som läser här: Inbjudan gäller er också!

Anonym sa...

Jag vet inte vilken vecka det är, men hör gärna av dig så kan vi prova sy ihop nåt! Den här veckan blir precis så för mig (ang. kvällar med barnen). Heder åt dig för att du prioriterar familjetid framför lyxkonsumtion, tomma kalorier och skvaller! ;) Nästa vecka är det min tur... // Frida

MalinKa sa...

Vi har ju varit i Ökx hela helgen, men jag var som fullt inställd på att gå och rösta. Jajomen! Klockan 21 igår kväll kom jag på att det skulle jag ju ha gjort. =S
Men men....nästa gång så.....