torsdag 10 september 2009

Vardagsspänning

Det kan vara spännande att leva. Idag har det varit spännande att maken skrev teoriprovet för tunga fordon och det klarade han galant. Nu börjar det roliga och det dyra att ta körlektioner.

Spänningshuvudvärk har varit allstädes närvarande idag, vilket är rätt ovanligt för att vara jag. Jag har nästan aldrig ont i huvudet, men idag har jag gått omkring som en levande död. Jag har irrat och virrat omkring både hemma och på jobbet och glömde således av att jag skulle vara på en viss plats klockan arton just ikväll.

Det är spännande med barn också. Barnen lever ut hela sina känsloregister och samtalen pendlar mellan att handla om mördare, om skelettet, om kalas och om allt som är orättvist. Pust. Just nu hoppas jag på en riktig vilarhelg.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Grattis till den manliga M i familjen!
Jag önskar dig en skön helg (och mig).