fredag 4 september 2009

Det är någonting fel med Rolf

Rolf Golf mår inte så bra. Jag parkerade honom på staaaan för att klippa mig och fixa lite annat inför helgen. När jag skulle hem var handtaget på förarsidan trasigt. Jag tror att någon har försökt ta sig in i min bil med en mejsel, men jag är inte säker. Men vad skulle någon vilja ha från den? Ett äpple från gårdens äppelträd? Idealisten av Boström? Tidningar utrensade och paketerade i påsar för att lämna till återvinningen? En tom Gott&Blandat-påse? En ögonskugga?

Hur som haver slutade hemresan med att jag inte kunde stänga dörreländet och fick därför sitta och hålla i dörren alla två milen.

Nyklippt och bortbjuden på middag. En härlig inledning på en helg med andra ord. Och så är det fotboll: damerna ikväll och herrarna imorgon. Soft.

2 kommentarer:

Anna sa...

dom kanske helt enkelt ville ha Rolf..?! :)

M sa...

Ha, ha! Det har jag inte ens tänkt på. Men så kan det ju vara.