onsdag 2 september 2009

15 år tillsammans och lite mindre vis.

Maken och jag firar 15 år tillsammans idag. 10 år som förlovade. Jag tänkte överraska honom med blommor och choklad, för det har aldrig hänt förr. Det har fortfarande inte hänt, för det fanns inga blommor. Vad maken gav mig? Parisare. Det är kärlek det.

Visdomstanden rök idag, tio i nio. Tandläkaren var 15 minuter försenad. Hon bad om ursäkt och jag sa att det inte gjorde något, men jag ljög. Jag är skitsur över att jag är betalningsskyldig om jag är sen eller uteblir från min tid, medan de är lika hutlöst dyra för att "det har kört ihop sig". Tacka fantasin för att det kör ihop sig, det gör det ju för mig också.

När fyraåringen fick se att jag dragit en tand gick han iväg och kom tillbaka med en handfull av ovan nämnda choklad.
- Här ska du få för att du har varit så jätte, jätteduktig.

Nu väntar jag på tandfén och är spänd av förväntan inför vilken summa en visdomstand kan uppbringa.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Borde väl vara den sen urminnes tider cementerade summan tio kronor?

M sa...

Menar du att en sådan bamsing inte genererar mer än så? Följer inte det där inflationsindex? JAg hade hoppats på en rejäl procentuell ökning. Ja, ja. Stackars tandfén. Kanske hon jobbar på provision?