torsdag 17 september 2009

Jag kommer att leva mycket längre efter ikväll...

...om det är så att ett gott skratt förlänger livet. Kusiner och mödrar och mostrar, en god soppa höstens första kväll och många bokstäver i munnen på varandra.

Jag har bland annat lärt mig att kungen kommer till stan, att fönstren borde tvättas på en viss byggnad just därför och att många ifrågasätter om kungen skulle bry sig ifall de inte var tvättade. Tänk er följande scenario:
- Alltså Silvan (Silvia alltså). Du skulle ha sett vilka skitiga fönster de hade på en fabrik uppe i Piteå.
- Nech, mehn mehner dhu dhet Kahrl chäre. (Hon bryter på tyska och det här med ordföljd och meningsbyggnad gör hon som hon vill med.)
- Ja, det var fruktansvärt och jag lade genast märke till det.
- Jha, jhag föhrsthår ahtt dhet måhste ha vahrret fruhktahnsvährt.

Städpersonalen får inte vara närvarande när han anländer, för det föreligger tydligen en risk för att de kan använda mopparna som vapen och försöka skada honom.

Sedan har jag lärt mig att när det blir fel är det inte vikarierna man kan skylla på, Arne har folle och det finns gott om spöken på Furu. Hu. Jag har tagit kort på mig själv när jag genomför en traditionsenlig pesachmåltid iförd tallit samt visslat och spelat in Hava Nagila till en power point-presentation. I've got the power but do I have a point? Men den frågan önskar jag god natt.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

tack för ett gott skratt, det trodde jag inte var möjligt så här tidigt på morgonen..