tisdag 20 maj 2008

Vad händer på tisdagar?

Treåringen frågar varje morgon vilken dag det är och vill gärna veta vilken agenda vi ska följa. Svarar jag t. ex. att det är lördag så vet han att han ska få köpa lite godis och att det blir kvällsmys, medan måndagar kan vara att han går upp till farmor. Han vill att man berättar att: först ska du på dagis och sedan när jag hämtat dig ska vi först åka till bibblan och sedan far vi på ICA... Han vill gärna veta vad som väntar under dagen.

Idag när jag svarade att det är tisdag rynkade han lillgammalt på pannan och bet ihop lite.
- Jag undrar vad som händer på tisdagar.

Sista dagen stockholmarna är här. I morgon följs vi åt till Kallax och skickar hem dem. Det har varit roligt men intensivt den här veckan. E har sovit middag nästan varje dag, vilket han sällan gör annars, och sanningen att säga skulle nog jag ha velat följa hans exempel vissa dagar.

Nu - kaffe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag vet, men vad ska man göra? Jag har vidarebef det till Frida. Upptäckte att jag minsann JOBBAR heltid då, så jag kanske måste flexa lite dagen efter...=) Förhoppningsvis.
Kram!

Maud/En bok om dagen sa...

Hej!
Kika in till min blogg - roligt projekt på gång! ;-)