måndag 26 maj 2008

Måndagsexemplar?

E är sjuk och har 40.2 grader celcius. Jag gav honom ipren för en timme sedan, men den hade föga verkan. Han har sovit lite på soffan - säkert 25 minuter - och lillebror har hittills idag sovit 55 minuter sammanlagt. Barnen vaknade 05.40. De sover inte bort varken barndom eller sjukdom med andra ord.

Jag då? Jag är inte det minsta tapper. Jag klagar och gnäller över att det är jobbigt = > Men jag ljuger bra, för när chefen ringde och meddelade hur hösten kommer att se ut svarade jag att allt är bra och att tjänstefördelningen var bra. Sedan kände jag hur näsan växte och hur tungan blev svart.

Tröstar mig med att det snart är juni, fotbolls-EM och semester med min signifikante andre - och dessa tre tillsammans borde göra livet lättare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på er!!!!!!!