måndag 5 maj 2008

Tacksamhetsdagbok my ass

Vad ska jag tacka för idag? Att mina knölar som jag förvärvade under graviditeten är värre än någonsin och täcker handflator och fotsulor så att det är smärtsamt att gå? Att jag varit hos tandläkaren och uppenbarligen fått en allergisk reaktion mot bedövningssprutan så att jag nu ser ut som om jag har påssjuka? Eller ska jag vara tacksam över att jag nästan hade sönder min bäbis idag när vagnen rullade ner från bron och föll fritt 70 cm så att jag trodde att han landat på huvudet? (Det gick bra, men jag är fortfarande arg och ledsen.)

Idag har jag sagt alla fula ord jag kan och vågar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid lika härligt med måndagar. Du sa väl bara ord på engelska (eftersom att de inte räknas)... Skönt att vagnens bungyjump slutade lyckligt. Kram på dig, och var tacksam att dagen snart är slut.