onsdag 28 maj 2008

Den både kapar och klyver...

När karlar träffas hinner det inte gå många minuter förrän de kommer in på frågan om värmesystem. I skaran av manliga homo sapiens finns det alltid minst en vedeldare (vi) som ska
a) frälsa andra som förletts på villovägar
b) klargöra varför veden måste vara kapad och kluven innan midsommar
c) all the above.

Jag överhörde ett samtal i helgen som bl.a. handlade om en ny maskin som någon i byn hade inhandlat och repliken som framfördes med emfas var: - Och den både kapar och klyver samtidigt. Du förstår! Man gör en hel årsved på en halv dag.

Fantastiskt! Ni hör inte mig klaga över det, men jag skulle vilja fastslå att om, jag upprepar OM, det vore så att männen städade så skulle det redan finnas maskiner som dammsög OCH vaskade samtidigt. Patentet kanske redan är taget?

Sedan vill jag bara tillägga att min man städade igår. Han gör det ibland.

Inga kommentarer: