måndag 5 maj 2008

Det heliga tretalet

Anna har skickat en utmaning som jag gladeligen antar.

Tre namn jag går under:
Majsan (min man får krypa till korset för den), Mary (syster ysters tilltal) och öh, hörrö (elever och annat löst folk).

Tre saker som skrämmer mig:
Jag är inte så lättskrämd men fasan är: 1. Att något ska hända med mina barn. 2. Att något ska hända med min familj. För att nämna någonting tredje blir det sådant jag kan drömma mardrömmar om, alltså: 3. Fasta kostnader.

Tre saker jag gärna har på mig:
Rena sockar, snygga skor och nya underkläder.

Tre sanningar om mig själv:
Jag tar ingen skit (går säkert under arbetsnamnet Beachen på jobbet nu i min frånvaro), jag hetsar (mot orättvisor, mot idioter i trafiken, mot spydigheter) och jag dömer fort men är bra på att omvärdera. Ändå tror jag att jag är en rätt snäll person - egentligen.

Tre saker jag vill ha nu:
Mer pengar (har varit hos tandläkaren idag), bra husmålarväder och en stor påse godis. Det sista rimmar illa med att jag varit hos tandläkaren, men jag fick beröm för min rena mun så då kanske en ammande kvinna kan få sockerchocka sig själv med choklad på kvällskvisten. Jag lovar att borsta ordentligt innan jag går och lägger mig.

Jag utmanar Kafferepet och Fridasfunderingar och hoppas lära mig mer om mina vänner på detta sätt.

Tjing.

1 kommentar:

Anonym sa...

Arbetsnamnet Stranden... tror inte att jag förstår ;-)