söndag 4 maj 2008

Nästa gång jag klagar...

...på att jag är trött ska jag komma ihåg att mina kompisars barn vaknar 04.15 - varje morgon. Och de har sovit sin första middagslur när mina barn vaknar.

...på att jag har dåligt med pengar ska jag komma ihåg att jag får vara hemma länge med mina barn och se dem växa, och detta ändå med rätt bra betalning.

...på min man ska jag komma ihåg att han bara är en man. Nu menar jag inte på ett manshatande sätt, utan bara att han faktiskt inte kan läsa mina tankar.

...på att jag väger för mycket ska jag komma ihåg att jag ändå är frisk och inte behöver tvångsmatas.

Oprah tycker att man ska skriva tacksamhetsdagbok. Det är nog rätta sidan att angripa sitt liv ifrån. Tre saker jag är tacksam för idag är att jag mår bättre än på länge, min underbara familj och att jag har barnvakt imorgon när jag ska hos tandläkaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå fru Kulturkofta. Du var smärt som en tonåring sist vi träffades. Och snygg. Som vanligt. Jag ska fråga min pappa om det här med sorkar och sånt. Men risken är väl att han också svarar diesel! Kram.

Annas resa sa...

Bra idé att tacka för några saker varje dag. Ska själv genst fundera på vad jag ska tacka för idag.

Du kan inte ana hur nöjda vi är med hönshuset!!! Vi visar stolt upp det för alla våra vänner. Nu längtar jag efter att hönorns ska få flytta in i det.