torsdag 8 maj 2008

På minuten

Vill man bli på bättre humör kan man ladda ner radioprogram. Jag har en hel lista med "På minuten" och jag skrattar högt när jag lyssnar på dessa ordvirtuoser. Var annars får man höra repliker som:
- Jag är inte korkad. Jag har bara lite otur när jag tänker.
- Varmkorven simmar i spadet av sin egen eftertänksamhet.
- Därför är jag övertygad om att Flaubert bara koketterade med sin skrivkramp.

Jag har skjutsat Systeryster till flyget idag och lille I blev visiterad vid säkerhetskontrollen eftersom det tjöt när barnstolen passerade. Daytime drama minsann. Damen vid kontrollen såg honom inte som något större hot utan sa bara att hon önskade att hennes 16-åring skulle vara lika söt. Vad gjorde I? Han fyrade av sitt största leende mot henne. Sedan sket han.

Inga kommentarer: