onsdag 22 juni 2011

Varför jag aldrig skulle platsa som Pavlovs hund

Pavlovs hundar måste ha varit ena riktiga genier som fattade det där med betingning. Jag har bränt mig i ugnen - igen. Det är nog sjuttiofjortonde gången jag gör det, men lika glatt kommer jag att fräsa handkött nästa gång jag ugnar någonting.

Det gick bra hos tandläkaren. Barnet har övat hela morgonen på att gapa sitt mest skrämmande gap och hade bestämt sig för att försöka skrämma tandsköterskan. Om hon blev vidare värst skrämd vet jag inte, men hon spelade med riktigt bra.

Midsommarhandlingen är avklarad och bilen är tankad. Allt är fixat och jag ser fram emot att inte behöva åka i väg någonstans för att fixa någonting. Det var det där med målarfärg då som ska räcka till 40 kvadratmeter golv, men det är en världslig sak. Midsommarhandlarna är nog mer ute efter jordgubbar än efter oljefärg.

Det ligger en nakenfis på mattan framför tv:n. Han har duschat och tvättat håret - allt utan gråt eller skrik. Jag har nog stora barn nu.

Inga kommentarer: