tisdag 7 juni 2011

Är jag småaktig?

Om jag hade varit en sådan som svurit högt så hade jag gjort det. Jag har svurit i det tysta och vet att det egentligen också räknas, men när det handlar om att svära eller att helt och hållet koka över så... Utan att gå in på detaljer så undrar jag bara om vi inte kan vara överens om att en heltid borde vara en heltid? Visst - och ursäkta den överdrivet retoriska frågan - är det konstigt om jag ska jobba 115 timmar mer/år än en kollega som också har en heltid? Eller är jag småaktig om jag protesterar?

Varmt! Treåringen ville köpa glass från glassbilen för en lyckopeng, så det han fick.

En klarblå himmel blev plötsligt ofattbart mörk. Ute är det 27 grader i skuggan men det blåser som attan. När det blir vindstilla invaderas vi av miljarders små flugot. De är minimala och jag har redan blivit biten. Schwedan redan?

Jag har rest en berlinsk nätmur framför ytterdörren. Jag hittade nät, helt oförhappandes, i en garderob och pang, pang, pang så hade jag smällt upp den med en häftpistol. Det kunde ha gjorts snyggare men inte snabbare.

2 kommentarer:

Stenbole sa...

Inte det minsta småaktig. Vi i vårt program jämför alltid tidsutlägget med ett litet getöga på den gamla usken!

M sa...

Skönt att höra. Jag tyckte det var så absurt att jag knappt kunde argumentera för min sak. Orden "rättvisefrågan är inget argument" yttrades och det var inte jag som uttalade orden.