lördag 4 juni 2011

Kärlek och straff

Jag får ca 300 pussar och kramar av barnen varje timme. Lika ofta ska jag straffas för att jag har varit borta åtta dagar.
- Jag tycker att det är tråkigt att du är hemma, säger lilleman.
- Jag tycker inte att det är bra att du kom hem, säger han andra gånger.

Sexåringen reagerar mer med känslighet. Han behöver millimeterrättvisa med exakt lika många kramar, pussar och pannkaksbitar som lillebror. Om jag har kliat lillebror på ryggen vid läggdags så måste jag klia även honom.

Dagen har bjudit på loppis, hamburgare, utrensning av frysbox, dataspelande och gräsklippande. Ute visar vädret upp alla sina sidor och blåsten, med tromber och strömlöshet på sitt samvete, livade upp dagen rejält.

2 kommentarer:

morfar sa...

Tycker att det var bra att du var borta så att jag kunde i lugn och ro påverka dina barn med mina insiktsfulla åsikter, allt från smör på ostskivor till att det är faktiskt är män (pojkar)som sitter fram i bilen
morfar

M sa...

Hmm. Jag vet inte om jag tycker om det jag läser...