söndag 26 juni 2011

Tänk så enkelt om man slapp äta

Att slipa och måla golv själv, men inte ensam, tar den tid det tar. Till dags dato kan vi konstatera att ca 25 kvadrat golv har tagit 10 timmar att slipa, dammsuga, grunda, slipa igen (eftersom träfibrerna rest på sig så mycket då vi har slipat hela golvet trärent) och vaska. Detta är dock effektiv tid, där vi har haft barnvakt eller när barnen har tagit hand om varandra. Man hinner ingenting bara på en timme, men kan man hålla på tre timmar så har man t.ex. slipat de stora ytorna.

Om barnen och gudarna vill så målar jag första varvet i kväll och det beräknas ta ca 1½ timme. Jag har för mig att Arga snickaren förordar att man ska beräkna tidsåtgång och sedan utföra själva arbetet. Jag har alltid känt mig tvärsöver och blir därmed alltid förvånad över hur lång eller kort tid ett moment tar.

Tänk så enkelt allt vore om man slapp äta.

Inga kommentarer: