onsdag 15 juni 2011

Lärarsjuka och roliga sexåringar

Jag tror att jag har drabbats av en klassisk lärarsjuka. Jag arbetade min sista dag för det här läsåret - ooo, jag får gåshud bara av att tänka ordet semester - och fick en helt annan sorts frossa sedan. Ont i halsen, igenpluggad i näsan och lite feber - Lärarsjukan. Sjukan som kommer när man blir ledig.

På kvällens fotbollsträning med 04:orna blev hjärtat varmt av roliga sex- och sjuåringar. Jag förklarade hur de skulle göra när det andra laget hade bollen när en liten tjej avbröt mig:
- Duuuu, jag ska sova över hos en kompis i natt. Alltså, det är inte min bästa kompis, men det är en kompis och jag ska sova där.
- Oj, det lät spännande. Brukar du sova borta ofta? frågade jag.
- Neeeeej, utan det är första gången.
- Okej. Hur tror du att det går då?
- Jaaaaa, eller nu kommer jag inte ihåg vad jag skulle säga.

Hur lätt hänt är inte det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Moahahaha! :D Man kan bara älska dem! Och hålla med! För vem kan hålla ordning på sådana petitesser?
/C

M sa...

De är undersköna och det är så fränt att jag blir en fröken bara för att jag säger åt dem hur de ska göra med en boll. Om man ändå fick kika in i deras huvuden bara en liten stund.