tisdag 21 juni 2011

Be en bön till tandfén.

Om jag ska betala dyra pengar för en ordentlig cykelhjälm kan jag väl i allsindar få en utan döskallar? Det tyckte de inte på Sportringen. Sportringenkvinnan tittade oförstående på mig när jag önskade denna specifika hjälm och svarade sedan stammande att hon inte kunde hjälpa oss. Vi åkte till Svanborg och Lundberg i stället och fick kanonhjälp och kanonhjälm.

En mjukglass inhandlad på Max. Alla mina före detta elever jobbar där någon sväng och således stod där en före detta elev och sålde glassen till oss. Mjukglassen tog 45 minuter att äta och under tiden tittade vi på regnet.

Väl hemma åkte storeman till en kompis och jag och lilleman blev rånlånade på alla husets Harry Potter-böcker. Familjen Seglats hälsade på och ville ha sommarlektyr för några veckor på havet.
Nu är morfar här och trollar bort tid innan läggdags. Vi har hunnit dega med trolldeg, fika och busa med bollar. I morgon väntar treårskontrollen hos tandläkaren, eftersom den inte blev av förra gången den var inplanerad. Treåringen var föga inne på att samarbeta då och jag hoppas innerligt att det ska gå att truga truten öppen på honom i morgon. Det är nästan så man vill be en bön till tandfén.

Inga kommentarer: