måndag 6 juni 2011

Gott nytt år?

Jag har en annan årsuppfattning än januari-december. Det här är slutet av det gamla året för mig. Juni är sista månaden och sedan börjar det nya ungefär när skolan slutar. Jag är därför i slutfasen av arbetet, i slutfasen av ryggsäckspackande till förskolor, i slutfasen av planer och planeringar - men i början av att ge nya löften.

Jag ska bli bättre på att göra det ena och det andra, men framförallt bättre på att ta mig tid till sådant jag verkligen vill göra. Happy wife, happy life, brukar vi skoja i det här huset. Fler promenader, även om det blir på crosstrainern framför tv:n de kvällar maken är borta. Fler filmer som gör mig på bra humör - jag såg en senast i går som var riktigt fin; Alex & Emma. Småbanal, men som bjöd på sköna skratt. Fler goda böcker att lägga till i Bokgalleriet. Just nu är det bokklubbsboken Señor Peregrino som är en skön läsupplevelse. Jag missade dock kvällens bokklubb, eftersom jag är oförskämt klantig.

En period att lämna bakom sig och en ny som väntar. Maken började sitt nya jobb i dag och det blir spännande att höra hur han upplever det. Ett stort orosmoment för mig är hur jag ska få ihop den stundande italienresan med att han har påbörjat det nya jobbet, men jag hoppas och tror att det ska ordna sig.

Gott nytt år då?

Inga kommentarer: