onsdag 8 juni 2011

Sådant man kan prata om medan man kissar i gräset

Jag hann träffa min man som hastigast i dag. Eller träffas och träffas. Vi möttes i var sin bil, körande åt olika håll, men jag hann slänga upp handen till hälsning i alla fall.

En hård fotbollsträning för sexåringarna resulterade i en blödande näsa för min sexåring. En annan, pytteliten sexåring, skickade iväg ett imponerande hårt skott rätt i nyllet på min grabb. När de senare under träningen skulle öva på att skjuta meddelade den pyttelille att han inte behövde träna, för han kunde redan så bra. Det är härligt med sexåringars ödmjukhet.

Treåringen gör sitt bästa för att pinka in sitt revir runt hela Piteå Kommun. I dag hann han kissa två gånger under broderns fotbollsträning. När jag stod och höll i honom kom en förskolekompis och ställde sig nära.
- Hej.
- Hej.
- Vad gör du?
- Jag kissar.
- Jaha.
Tystnad.
- Har du sett vad jag har.
- Vad?
- En Ben 10-flaska.
- Ååå. Jag har Blixten på min tröja.
- Åååå.

Inga kommentarer: