måndag 13 juni 2011

Håll i er: jag har...

...bakat bullar. Jag tror att det kan vara fjärde gången i mitt liv jag gjort just detta. Fem, om man räknar den där gången på hemkunskapen i högstadiet. Sexåringen trodde inte sina ögon, men gjorde en glädjedans. När han hade smakat dem försökte han ge sitt bästa betyg, för att detta med bullbak ska hända lite oftare, och sade: Du borde få ett eget tv-program där du bara bakar bullar.

...köpt en cykel. Bara en sådan sak.

...hittat min försvunna bok, Tjuvarnas stad. Om rätt ska vara rätt så var det maken som hittade den. Huvudsaken är att den är återfunnen.

...haft med mig barnen på jobbet i dag. Det var... intressant och gick ganska bra, i alla fall stundvis. Det blev en del spring i korridorerna, namngivning av en liten sköldpadda, brakfika och många höga tjut. Som det brukar vara och låta i en skola alltså.

Inga kommentarer: