måndag 20 juni 2011

Slipa golv och låta barnen slå ihjäl varandra?

Golvprojekt inlett. I alla fall på idéstadiet. Färgbutikerna är besökta och slipmaskin bokad, så idé sätts snart i handling. Som vanligt går det mest tid åt att planera och bestämma. Jag tror alltid att jag har allt klart när jag åker in och ska handla, men när det väl gäller snörper det åt lite i strupen och den där kulören ser med ens lite mörkare ut, lite för halvblank eller...

Det blir lite praktiskt trixigt, med kök och hall som kommer att skära av all användning av huset. Sova i husvagn? Äta hur? Duscha klarar man sig utan eller? Sovande make och därmed ingen slipning dagtid? Barnvakt medan jag målar eller ska de få slå ihjäl varandra tills jag är klar? Har jag tur går de att lappa ihop i efterhand?

Inga kommentarer: