onsdag 10 mars 2010

Flyttnytt

Idag har jag påbörjat saneringsflytten. Hela jag ska byta arbetsrum och vi kommer att gå i pedagogkaravan genom korridorerna med lådor, mappar och hurtsar endera dagen. Jag har kastat papper och mappar så det stått härliga till - en halv stor grön tunna är fylld med skit, skit och ännu mera skit. Behövligt.

Jag läste om Vargen och de tre små grisarna innan barnen skulle sova. Inte mitt smartaste tilltag. Vargen åt upp två av brorsorna och det var inte som i Rödluvan att någon sprättatde upp magen på rovdjuret så att de uppätna kunde hoppa ut, fräscha och osmälta, utan här förblev de slukade. Hakan darrade av återhållen gråt på femåringen, så det blev till att försköna lite mot slutet med en jägare som kom förbi och återbördade syskonen så att de kunde leva lyckliga i alla sina dagar. Var det dumt? Skulle jag hellre ha lärt honom att livet är hårt och orättvist? Men nej. Han kommer nog på det sinom tid ändå.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Du råkade inte hänelsevis kasta nån gnällig gammal lärare med rigida tankar och vanföreställningar om livet också, när du ändå höll på?

M sa...

= )

Fru Mju sa...

ibland får man försköna kvällssagan lite, världens grymhet hinner nog ikapp förr eller senare ändå.