fredag 5 mars 2010

Där vill bli smärta

Stolleprov.
- Jag fick för mig att jag skulle åka snowboard idag. Det gick inte jättebra. Det hade dock kunnat gå sämre. Nu gör det ont överallt utom i håret.

Hjälteprov.
- Femårskontroll för strorebroren som han klarade galant, trots sprutan han hade hört talas om att han var tvungen att ta.

Mästarprov.
- Femåringen fick handla Lego för julklappspengarna och kom salig hem med ett stort paket. Han är grym på att bygga efter ritningarna och nu tronar en grävskopa, en trailer, en bygghiss och ett trevåningshus och väntar på att sista kranbilen ska bli klar. Den sparade vi till imorgon.

Väderprov.
- Fantastiskt ute. Tre timmar med pulka, skoter, mjölkchoklad, muffins, kakor, korv (ja, i den ordningen) och sedan några kompisar i backen. Fantastiskt roligt.

Sömnprov.
- Operation "Ungen ska inte sova på dagen" är inledd. Dag 2: halvkaotiskt men helt okej. Tacksamt laddar vi inför morgondagen och bortlämning med övernattning hos morföräldrarna då jag och maken ska på konsert.

Läsarprov.
- Har stannat uppe alldeles för sent för att läsa en alldeles för spännande bok. Den var dock alldeles, alldeles underbar och jag ska snart skriva om den. Jag ska bara låta den sjunka in lite först. Så mycket kan jag säga att det känns som om jag sett en film, så bra (be)skriven var den.

1 kommentar:

Zun sa...

Oj, vilken intensiv men härlig dag ni verkar ha haft! Lät sämre med traktorincidenten...

Vad gäller din kommentar inne hos mig om femåringar, är det skönt att höra att det verkar höra till åldern. Det är väl en fas de ska gå igenom, de arma småkottarna.

Ser fram emot din nästa bokrapport. Behöver nya tips till biblioteket.

Kram U