måndag 15 mars 2010

Läst och uppätet

Mina barn är intressanta. Kanske inte för andra människor att höra om, men för mig i alla fall. Jag är något jävig i sammanhanget, men med en mors rätt. Jag kan konstatera att femåringen inte tycker om läsk, för det är starkt och äckligt. Så bra då. Då är det ett barn mindre i världen som sköljer sina tänder i socker. Sedan kan jag slå fast att tvååringen inte tycker om glass. Han tar lydigt emot en när vi fiskar fram dem från frysen, men sedan sitter han bara och håller i den tills den ligger utrunnen över kläderna. Okej. Ett barn mindre som suger i sig socker och förstör en soffa.

Senaste boken att mura in i bokhyllan är Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson. Boken i sig är rätt intressant och avhandlad i Bokgalleriet, men minst lika intressant att författaren är född 1986 och studerar kriminologi. Född -86. Bara en sådan sak. Välskrivet och intressant samtidigt som skrivandet har ett stråk av valpighet i sitt utförande var det en intressant roman om en värld som tack och lov är okänd för mig.

Nu då? Anna Karenina. Verkligen? Jag vet inte det jag...

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

har du adopterat mina pojkar?
jag trodde de va de enda med sina egenheter. men femåringen försöker verkligen gilla läsk, även om det är lite "starkt", mellanpojken som snart fyller 3 kan varken med läsk, glass eller saft!

M sa...

Haha! Det kanske är någon fas de ska igenom och som de missat på BVC? De borde skriva in den i så fall.