måndag 30 juni 2008

Trettioårspresent, allvarligt?

Jag vet inte vad jag ska önska mig. Ju närmare 30-årsdagen kommer krypande desto mer pinsamt blir det. Vad då önska mig? Ska jag be att få höra ungefärlig summa presentinhandlaren kan tänka sig lägga ut och utgå från det? Eller ska man önska sig presentkort och så får de handla för den summa de tycker är rimlig?

Jag förstår inte det där med att det ska vara så speciellt med att fylla jämnt heller. Jag har hört att en bekant till mig fick presenter för ungefär 12.000 kronor (!!!) av sina föräldrar.
- Mycket pengar, sa Bill.
- Mycket pengar var ordet, sa Bull.

Jag sa till mamma idag att jag helst skulle vilja ha tid i present. Tid för att läsa, t.ex. Tid för att gå på yoga. Mamma nappade direkt och sa att jag kunde få ett yogakort av dem och det lät bra, så kanske blir det en yoganissa av mig. Det känns som om det är min grej, fast jag har aldrig prövat på det.

Presentkort alltså? På trädgård och skor. Tidningar är kul. Böcker. Tack förresten till mina fina arbetskamrater som överlämnade ett presentkort som jag handlat upp. Fin läsning väntar - nu behöver jag bara tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller varför inte en Retreat?