torsdag 19 juni 2008

En svart kväll

Inte nog med att Sverige drabbades av masspsykos och spelade som U-21:are utan regeringen drabbades av samma åkomma och fick för sig att vi måste rösta igenom en lag som är lika urbota dum som förklaringen: för att avvärja eventuella terrorhot. Som jag sa till min make igår - Danmark kanske skulle kunna ha fog för att eventuellt diskutera det absurda förslaget som de betett sig, men Sverige, nej. Tänk er, enda gången vi inte är lagom så hoppar vi överbord.

Tidningsrubrikerna skriker om Lagerbäcks avgång, men jag tycker nog att vi borde ha andra avgångar pga andra fiaskon innan det blir aktuellt. Som min vän Annaboda skanderar: Omval! Omval! Omval!

Det är minsann inte lätt att känna sinnesro efter en sådan dag... Ny dag, nytt försök.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det fanns nog en anledning till att de pressade på att förslaget skulle antas samma dag som hela svenska folket var upptagna med fotboll....En riktigt dålig lag.
Sällar mig i skaran: OMVAL!

Anki sa...

Instämmer med föregående talare!

Tackar för besöket och du! Jag tror faktiskt det finns "dummiesböcker" när det gäller virkning och stickning. I alla fall är jag nästan helt säker på att jag sett engelska varianter av dem ;)

Glad midsommar!