måndag 2 juni 2008

En avklarad - nästa till rakning

Löpande band-principen är den gällande på vår gård för närvarande. Jag målar allt som korsar min väg, min man målar likaså, treåringen gör båtar av precis allt som är löst och går att flytta. Täcken trängs med Bobby Car och strandtält och allt blir båtar som man kan åka till Afrika med.

På Chesil Beach är en ny på topp tio-listan över bra böcker lästa någonsin och jag tror att jag har en till på väg upp på den listan - En halv gul sol.

Kuriosa: Vi siktade harpaltar och svartvita flugsnappare i helgen.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Åh, så kul att du också gillade På Chesil Beach!! Jag blev ju ännu mer förälskad i författaren efter den.

Är det märkvärdigt med svartvit flugsnappare? Jag såg att en liten flugsnapparfamilj flyttat in i holken hos oss idag, men tänkte inte nämnvärt på att det var något särskilt med just dem, men det kanske det är?

Harpaltar - vilken gåva att få se!