tisdag 3 juni 2008

Blocket och blockera

Har nyss ringt på en annons på Blocket och köpt en Baby-Björn bärsele så att lilleman får komma upp i lodrät position lite mera och samtidigt spara mina arma armar. Jag kan tala om att han sover en och en halv timme sammanlagt under dagarna. Det är mycket vakentid och mycket famntid. Men glad är han, den lille gutten, och tur är väl det.

Det jag blockerat är hur min tjänst kommer att se ut när jag återvänder till arbetet. Har pratat med chifen idag och blev inte upplyft. Sedan ringde de fackliga och sa att det var en verkligt grisig tjänst. Jag lekte gås och lät det rinna av mig. Ändå har jag ett obehagligt sug i magen och försöker att inte tänka på varför jag känner så. Det är nyttigt, har jag hört, att tränga undan och blunda... Jag kan arbeta, jag är inte rädd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där. Kan meddela att jag också fått en sugig tjänst. Sugigare än sugigast faktiskt. Allt medan vissa roffar åt sig rubbet och blir till vrålsura ättikstanter när man ifrågasätter. Vissa dagar längtar jag efter ett nytt jobb mer än andra... För visst är det trist med surt i magen när det kunde få vara skönt och basiskt!?! (Ses snart! KUL!!)
/Nybliven

Anonym sa...

Men Maria! SÄG IFRÅN OCH BRÅKA!!!!