lördag 21 juni 2008

Så smart!

Jag upphör aldrig att förundras över fenomenet Ipod. Nu har jag laddat in en bok (helt lagligt från bibblan), fyra dokumentärer från P1, två avsnitt av På minuten, massor av favoritmusik (fortfarande helt lagligt) och sommarprataren som jag inte hann med att lyssna på under dagen. Och Ipoden är bara halvfull, eller halvtom, hur man nu ser det.

Samtidigt vill jag göra alla uppmärksamma på att man kan ladda ner talböcker helt gratis och helt lagligt från DN:
Jens Lapidus - Aldrig fucka upp
Helena von Zweigbergks - Ur vulkanens mun
L. Frank Baums - Trollkarlen från Oz

Hur bra är inte det? Enjoy.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Hur har du kunnat ladda ner från bibblan? Jag ahr tidigare lyssnat på bäcker via deras eLib, men bara trott att man kunde lyssna på dem strömmande, via datorn. Har du nåt annat smart tips, eller???

M sa...

Nej, tydligen tillåter inte upphovsrätten detta, utan jag lånar böckerna i Mp3-format och laddar sedan in dem i datorn. En omväg, jag vet, men en laglig sådan.