tisdag 17 juni 2008

Sinnesro

Gud, ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden.

Den här bönen ska få vara mitt ledljus från och med idag. Jag har hört den förr och tyckt att den är fantastisk, men det var som om någonting hände idag när jag kom att tänka på den. Det var en känsla som inte går att beskriva med ord och de som varit med om samma sak kommer att förstå utan att jag behöver försöka förklara.

Man behöver inte vara gudstroende eller ha genomgått ett tolvstegsprogram för att ha Sinnesrobönen till ledning. Jag ska skriva ner den och kontemplera över den forever and ever. Bort med beachen och sarkastiska surstrumpan alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag med. Det är världens bästa säg det där. Jag tror att jag är på väg dit faktiskt nu. Men det är inte alltid så lätt.

Anki sa...

Precis så är det. Eller ... borde det vara :-/