onsdag 25 juni 2008

Dagen var in-bokad...

Usch vilket dåligt skämt, men det var faktiskt så. Tvåbarnsmor som jag är, och med telningar som alltså inte välkomnar sömn som den vän den faktiskt är, får man passa på när tillfälle bjuds. Medan lille-lilleman sov och större lilleman var hos morfar gick jag och dammsög bokhyllorna på Bokia. Jag kom hem med:
Rymmaren av Tomas Bodström
Bitterfittan av Maria Sveland
Smuts av hon jag aldrig kommer ihåg namnet på samt
Räven av Michael Connelly.

Mamma hade redan köpt Läckbergs Sjöjungfrun, så den står jag i kö på. Vädret gör mig inget, mina barn älskar att vara ute hur som helst, och med filtar och mycket kaffe går det bra att sitta på nymålade bron och svara frånvarande "ja" och "jaha" på treåringens "kolla vad den hoppar".

Maken fyller år och ska få mycket oromantiska snickarbyxor. Kanske choklad också, fast han skulle nog mer uppskatta supersalta, men det skulle bli än mer oromantiskt.

Inga kommentarer: