tisdag 24 juni 2008

Hä jär bra för pärron

Min farfar brukade säga, nästan oavsett väder, att "hä jär bra för pärron". Potatisen växte bra av regn, längre torrperioder eller kyligare väder. Det spelade liksom ingen roll hur sommaren var, utan huvudsaken var att man hade mat till hösten.

Jag skulle kunna tänka mig använda ett antal eufemismer för att beskriva mitt hälsotillstånd under söndagen, för det var inte trevligt. Maginfluensa och eländet tog närmaste väg ut. Blev frisk efter 14 timmar men är såååå trött och hemma ensam med två barn. Inte stackars mig så snälla som de är, men helst vill jag bara sova.

Jag ser annars fram emot att klä om en liten soffa med tillhörande snedpall, fast ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag. Den är rätt snygg i originaltyg som den är och den ska stå i lusthuset. Jag hittade den på vinden här uppe i huset när vi flyttade in. Jag kanske borde fota den så att jag får höra ett andra utlåtande.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Fota, fota, fota!!! (Och lägg ut på bloggen, såklart...).

Trogna bloggläsare vill följa soffutvecklingen!