lördag 7 juni 2008

Ikväll fyller jag 30 för första gången - och EM-sagan tar sin början...

Frågan är vad som smäller högre.
Fotboll eller födelsedag...
F...fff...fotboll. Ja, så är det.

Jag fyller inte år förrän om en knapp månad, men vi har storkalas ikväll. Fem trettioåringar och trettiofem tårtor. Vi bestämde oss för tårtbuffé och vi kommer att få käka tårta tills vi spyr, men roligt blir det. Jag har gjort rabarber-, punsch- och mazarintårta. Sedan blir det koll på vem som känner sin trettioåring bäst, musiktävling inklusive singstar och, naturligtvis, möjlighet att så diskret som möjligt hålla koll på premiärmatcherna som spelas ikväll.

Spännande värre är att vi lämnar bort lille I för kvällen hos mina päron. Visst är jag modig?! Han är ju bara fyra månader - men jag har laddat mobilen och ska bära den nära hjärtat hela kvällen.

Inga kommentarer: