måndag 13 april 2009

Sanningar, sanningar

Jag låg på alla fyra idag och petade fram kylskåpsmagnetpusselbitar som försvunnit under kylskåpet i fordom. Ettåringen arg bredvid för att han inte fick ha petmanicken - alltså flugsmällan. Fram kom inte bara pusselbitar, utan även råttor av den dammiga sorten.
- Oj så mycket ludd, sa jag äcklad varpå fyraåringen rynkade på pannan.
- Alltså mamma. Det där är damm. Ludd är det man har mellan tårna.

Så sant, så sant.

Ettåringen fortsatte sin klagolåt under en timme till och tillslut suckade fyraåringen:
- Alltså, han var verkligen inte rolig idag.

Också så sant, så sant.
Några collage gjorda med Shape Collage:
Fyraåringen












Och ettåringen:

5 kommentarer:

Annaboda sa...

Hej du! Jag gav helt enkelt upp ikväll och övergav med varm hand (och ett kokande inombords) lillan till maken. Camilla skulle ta med fika. Jag har redan gjort pannkakan, men du får gärna ta med en extra barnstol (typ den som kläms fast på bordet).... Ses snart!

Soffan sa...

Under kylskåper kan man faktiskt förvara dammråttor. Där syns de ju inte och råttor ska väl också ha ett ställe att bo på? Eller?

Vickan sa...

Men... vilka snygga collage! Hur har du gjort dem??

Jo, jag vet ju att antagningssystemet för högskola skall ändras. Man skall inte få samma chans som de som lyckades på första försöket på gymnasiet... Kan bli lite förgrymmad på det där, då samma betyg borde ha samma värde. Inte när i livet man skaffade det.
Avd. Sverige bygger elitsamhället...

Bara för idag sa...

Haha, jag blir glad av att se att jag är i samma bransch som du - petaframgrejerochdammbranschen! Min treåring tar av sig sockarna ett par gånger per dag och kontrollerar om hon har nytt ludd. Hon säger "jag får bara tåludd, men pappa, han kan få navelludd!" :-)

Fru Mju sa...

nämen här var ju inlägg som jag missat! jag hittade också shape collage när jag tråksurfade i påsken. snygg mössa blev det ju! :)