fredag 24 april 2009

Retro

Inom loppet av bara en vecka har jag gjort följande iakttagelser:

~unga människor åker skateboard igen.

~dessa ovan nämnda unga människor har följeslagare på antingen en enhjulig cykel eller ett följe på en muterad skateboard med ledad midja (som i sin tur säkert har ett coolt namn jag inte har en aning om och som jag inte ens gör mig besväret att googla.)

~unga människor kickar omkring på en liten tricksboll, ni vet en sådan där liten som man hade på -90-talet när man skulle lära sig jonglera med fötterna.

~jag såg en ung tjej med gamla Dr Martens. Det gjorde mig glad.

HEAT ger mig en retrokänsla av gammal god rock som egentligen inte är så hård, men som får en att nicka lite mellanmjölksaktigt med det lilla hårsvall man har. Riktigt trevlig schlageröverraskning.

God helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är kluven till att du nämner dr. Martens i samma spalt som 'retro'... Vadå retro?!

Samtidigt blir jag dock glad av att läsa att unga tjejer använder dessa fantastiska skor! Gör DU det?

//Therese

M sa...

Jo, lite retro är det, för det har mest varit punkarna på skolan som haft dem de senaste åren. De verkar ha fått en liten uppgång igen bland gemene man. Jag HAR ett par, inte svarta klassiska utan beiga med svarta detaljer, och jag har inte använt dem på tio år. Men jag tar fram dem och tittar på dem ibland. Skulle aldrig göra mig av med dem.

Vickan sa...

Läser i kommentaren ovan att du tar fram dina Martens ibland... jag har sparat mina westernboots anno 1993. Bästa skor jag haft. De gör mig fortfarande lite knäsvag. På samma sätt som ljudet av en Puch Dakota gör mig knäsvag och får hjärtat att hoppa till av sentimentalitet...

Det var bättre förr! Musiken, mopederna, skorna. De var bättre förr.