lördag 25 april 2009

Bragokexinbakad falukorv med hårdbrödsfilbruta

Jag läser fina bloggen Bara för idag och roas som vanligt. Tankarna börjar snurra kring vilket realityprogram på tv jag skulle kunna tänka mig ställa upp i. Jag kommer bara på vad jag inte skulle kunna medverka i.

Du är vad du äter t.ex. Jag behöver inte Anna Skipper i mitt kök för att få veta att om jag är vad jag äter skulle jag bli en bragokexinbakad falukorv med hårdbrödsfilbruta.

Ett program jag verkligen tycker om, trots att jag och modeskapande på intet sätt är kompatibla, är Project Runway. Okända (relativt erfarna dock) designers som får uppdrag att skapa ett klädesplagg med olika inriktning och som sedan risas och rosas. Ingen förnedringstv, utan bara skicklighetsinriktning. Det är bara synd att det visas så sent på 3:an. Mot slutet sitter jag i soffan och borstar tänderna under stora gäspningar.

Ha, ha. Precis i detta ögonblick meddelar 3:an att de söker deltagare till nya program av Lyxfällan. Ytterligare ett no, no för min del = )

2 kommentarer:

Vickan sa...

Jag klarar inte av att se "Rent Hus". Förvisso ger det mig en känsla av att inte vara så sunkig trots allt, men det är ju ren och skär socialporr...

I natt på jobbet såg vi på MTV (musikkanalen utan musik) ett program som heter "Fist of Zen" där några efterpubertala grabbar gör de mest häpnadsväckande saker under tystnad; försöker äta glasstrut fylld med rent ister, häller upp vatten ur en strömförande tekanna, balanserar bollar medan nån annan står och rycker med ett snöre i deras egna... bo(a)llar, äter kex med ett tjockt lager Wasabi. Och som grädde på moset: dricker vatten där en tant just sköljt ur sina lösgommar (med vilka hon nyss ätit smetig sandwich)

Nu måste jag gå och kräkas innan jag lägger mig. Ha en bra dag.

Annas resa sa...

Vilken tanke!
Nu måste ju jag också klura på vilka realityprogram jag skulle kunna vara med i eller inte...
Kanske blir et blogginlägg hos mig om det då, sen.

Egocentrism - I love you! Tur man har en egen blogg att blomma ut i :)