onsdag 1 april 2009

SMS

Jag hittade en rolig grej på en bloggsida. Bloggsidan, Bara för idag, är helt fantastisk, så om du inte har varit in där ska du genast göra ett besök!

Här gäller det att svara på frågor med hjälp av meddelanden som finns i mobiltelefonen. Det går till så här: Gå till inkorgen (eller utkorgen) för dina sms. Svara på frågorna nedan genom att skriva första meningen i sms:en som svar. (Fråga 1=första raden i sms 1, Fråga 2=första raden i sms 2 osv).

1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
"Vi får inte tag på Viktor."

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
"Nej, jag behöver ingen."

3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
"Jag tror inte jag klarar resten..."

4. Vad är det värsta du skulle kunna säga till din fiende?
"Jag kommer att fara hem efter franskan."

5. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?
"Välkommen till KappAhl!"

6. Vilka ord skulle du säga till Gud om du träffade honom?
"God morgon! Jag har ont i magen."

7. Vad vill du mest av allt höra?
"Polisen har meddelat att man gripit några."

8. Vad kommer bli dina sista ord i livet?
"Jag har tid på ungdomsmottagningen."

9. Vad säger du till en nära vän som fått en dödlig sjukdom?
"Puss och godnatt!"

Hi hi. Prova du också! Det märks att jag har en del elever, va?

1 kommentar:

Vickan sa...

Haha!

Min man såg att jag också satt och knåpade på den här sms-grejen och tyckte att om detta är vad folk pysslar med, då är det verkligen världens sista tid... hehe.